Doelgerichte organisatie

Een robuust spoor, meer treinen en lagere kosten. Deze opdracht kunnen we met succes oppakken door doelmatiger te werken, met een fit en flexibel medewerkersbestand, inspirerend leiderschap en focus op vakmanschap.

Onze medewerkers

In 2011 hebben we kritisch gekeken naar onze kernactiviteiten. Alles wat we doen, moet bijdragen aan ons hoofddoel: betrouwbare en voorspelbare spoorcapaciteit voor de vervoerders en een zorgeloze reis voor hun klanten. Dat willen we realiseren tegen minder kosten. Daarom hebben we in 2011 de groei van ons medewerkersbestand omgebogen. Onze vaste bezetting is in 2011 fractioneel gegroeid, maar de inhuur hebben we fors teruggebracht. Dit was mogelijk zonder verlies aan kwaliteit.
>> Meer lezen

De kwaliteit van onze organisatie

ProRail werkt op alle gebieden aan de kwaliteit van de organisatie: in ons HRM-beleid en met onze HRM-instrumenten. In 2011 hebben we de functieprofielen vernieuwd en het leiderschap versterkt met programma's voor managers, team- en leiderschapstrajecten en een programma voor high potentials.

Ons vakmanschap

In 2011 hebben we hard gewerkt aan behoud en ontwikkeling van ons spoorwegvakmanschap. ProRail kent een grote diversiteit in technische disciplines en is een bron van unieke spoorkennis. Dat maakt ons bedrijf aantrekkelijk voor vakmensen. Om onze doelen te halen is vakmanschap een absolute voorwaarde.