Informatie over spoorwerk

Sinds oktober 2011 informeert ProRail de reizigers via de media over geplande werkzaamheden, zodat zij goed voorbereid op pad kunnen. We zijn bijna klaar met een grondige verbetering van het systeem van de spoorinformatie.

Campagne ‘Werk aan het spoor’

In 2011 was ProRail verantwoordelijk voor ongeveer 3.000 bouw- en onderhoudsprojecten op en rond het spoor en de stations. Dit werk heeft regelmatig invloed op de dienstregelingen van onze klanten. Reizigers hebben dan te maken met een trein die uitvalt of later rijdt, vooral in het weekeinde.

Om ervoor te zorgen dat deze reizigers vooraf goed geïnformeerd zijn, startte ProRail in 2011 de mediacampagne Werk aan het Spoor, vergelijkbaar met de Rijkswaterstaatcampagne Van A naar Beter. De campagne informeert reizigers via maandelijkse advertentie in abri’s en kranten en op stations over grote geplande werkzaamheden aan het spoor. Uit onderzoek blijkt dat reizigers positief zijn over de campagne. En elke vrijdag – voor het weekeinde – berichten we via Twitter.

‘Werk aan het spoor’ in 2011

•  In vier landelijke dagbladen verscheen een grote advertentie met de zeven meest ingrijpende werken.
  • De advertentie verscheen vlak voor de herfstvakantie.
  • ProRail informeert de reizigers ook via de website en via Twitter.
  • Er was een klantenpanel voor vragen, klachten en suggesties van vervoerders.