Actuele spoorinformatie

Reizigers hebben behoefte aan goede, actuele reisinformatie, vooral als er een vertraging of ontregeling is. Om dat mogelijk te maken introduceerden we in 2011 een nieuw informatiesysteem op de stations en begonnen we een informatiecampagne over werk aan het spoor. Daarnaast werkten we aan de overdracht van de verantwoordelijkheid voor de reisinformatie naar NS.

Reisinformatie

De informatievoorziening bij ernstige ontregelingen schiet vaak tekort. Begin 2011 besloot minister Schultz-Van Haegen dat de verantwoordelijkheid voor de reisinformatie in één hand bij NS moet komen liggen. In 2011 werkten ProRail en NS aan de overdracht. Tevens introduceerden we een nieuw informatiesysteem op stations.

Informatie over spoorwerk

Sinds oktober 2011 informeren we de reizigers via de media over geplande werkzaamheden, zodat zij goed voorbereid op pad kunnen. We zijn bijna klaar met een grondige verbetering van het systeem van de spoorinformatie.

Reizigersoordeel

In 2011 bleef de reizigerstevredenheid  onder de norm van 56 %. In het eerste kwartaal was de tevredenheid vrij laag, door matige scores in januari en februari, vanwege het winterweer. Later in 2011 steeg de klanttevredenheid verder, maar deze bleef 4 procenpunt onder de norm.