Profiel ProRail

Ons profiel

ProRail houdt Nederland bereikbaar via het spoor. Al onze activiteiten zijn gericht op het slagen van deze missie. We onderhouden en beheren het bestaande spoor en zorgen waar nodig voor nieuwe infrastructuur, met aandacht voor de impact op mens, milieu en samenleving.

Onze stakeholders

Veel verschillende partijen hebben een belang in het spoor of zijn er bij betrokken: reizigers, vervoerders, overheid, politiek en medewerkers. We voelen een belangrijke verantwoordelijkheid naar onze stakeholders en we willen ieder op de juiste manier aanspreken. Een goede relatie staat voor ons voorop.
>> Meer lezen

De keten waarin we opereren

ProRail zorgt voor een beschikbaar en betrouwbaar spoor. Dat doen we samen met onze partners in de keten, van aannemers tot vervoerders, van opdrachtgevers tot medewerkers.
>> Meer lezen

De verwachtingen van de samenleving

Maatschappelijke kwesties als de toenemende vraag naar mobiliteit hebben een grote invloed op onze bedrijfsvoering en op de verwachtingen van belanghebbenden. Wij sluiten daar met ons beleid op aan.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Onze strategie en dagelijkse bedrijfsvoering zijn gebaseerd op maatschappelijk verantwoord ondernemen. We leggen ons toe op de elementen waarin wij in maatschappelijk opzicht het verschil kunnen maken.