Treinen op tijd

Spoorvervoerders en reizigers verwachten dat treinen op tijd rijden. Daarom is de punctualiteit van het treinverkeer een van onze topprioriteiten, die we voortdurend monitoren. In 2011 steeg de gemiddelde punctualiteit met ruim drie procentpunt.

Punctualiteit: de resultaten

Onze klanten, de vervoerders, verwachten dat wij ervoor zorgen dat een afgesproken trein op de geplande tijd op zijn bestemming komt. Zo komen deze tegemoet aan de wensen van hun klanten – de reizigers en de verladers. De gemiddelde vertrekpunctualiteit (<drie minuten) op het hoofdrailnet was 86,5% in 2010. In 2011 kwamen we ruim drie procentpunt hoger uit, op 89,6%. Een prestatie die is gerealiseerd door ProRail en de vervoerders.
>> Meer lezen

Punctualiteit: de aanpak

Samenwerking met vervoerders is essentieel voor de punctualiteit op het spoor. Daarom maken we duidelijke afspraken met elkaar over de te leveren prestaties: ProRail op het gebied van de infrastructuur, verkeersleiding en onderhoudsmedewerkers,  de vervoerders op het gebied van treinpersoneel, materieel en het logistiek plan.
>> Meer lezen